Beauty Hair

Όταν τα μαλλιά δείχνουν… «λίγα»

Μακαρίζετε τις φίλες σας για τα πλούσια μαλλιά, με όγκο και σώμα, που τους προίκισε η φύση-άσχετα αν αυτές παλεύουν καθημερινά να θέσουν υπό έλεγχο το… ανεξέλεγκτο  φούντωμα- και παρακαλάτε για ένα θαύμα που θα χαρίσει όγκο και στα δικά σας , λεπτά και άτονα μαλλιά; Δεν είστε οι μόνες….

56% των γυναικών σε όλο τον κόσμο, δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με την έλλειψη όγκου στα φυσικά λεπτά μαλλιά τους, – γνωστά και ως baby ή fine hair- κυρίως γιατί τους είναι αδύνατον να καταφέρουν να διατηρήσουν έστω κι ένα στοιχειώδες styling. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πωλήσεις προϊόντων που προσφέρουν όγκο στα μαλλιά (volume) σημειώνουν εντυπωσιακή άνοδο… Το ποσοστό είναι ιδιαίτερα υψηλό στις γυναίκες μετά τα 45-50, όταν η ήδη λεπτή τρίχα, λεπταίνει ακόμα περισσότερο εξαιτίας της γήρανσης.

Τι φταίει;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το πρόβλημα δεν απασχολεί πλέον μόνο όσες έχουν εκ φύσεως μαλλιά με λεπτή τρίχα, αλλά τα τελευταία 10 περίπου χρόνια αγγίζει έναν πολύ μεγαλύτερο αριθμό γυναικών. Ο «ένοχος» κρύβεται –και πάλι- στο lifestyle μας. Εκτός από το στρες, που επηρεάζει έτσι κι αλλιώς κάθε κύτταρο του σώματός μας, αν εστιάσουμε στα μαλλιά, θα δούμε ότι πρωταγωνιστικό ρόλο παίζουν η διατροφή και οι ορμόνες (οι δικές μας και… οι άλλες) . Οι στερητικές δίαιτες (crash diets), όπως και οι ορμόνες που δυστυχώς βρίσκονται πλέον σε όλη την τροφική αλυσίδα, οδηγούν, με μαθηματική ακρίβεια, στην εξασθένηση και λέπτυνση της τρίχας. Γιατί; Γνωρίζουμε ότι τα κύτταρα από τα οποία αποτελείται η τρίχα, πολλαπλασιάζονται με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς-έτσι μακραίνουν τα μαλλιά μας. Για να έχουμε ωστόσο ανάπτυξη υγιών τριχών θα πρέπει να υπάρχει σταθερή τροφοδοσία των θυλακίων τους με θρεπτικά συστατικά. Εδώ ακριβώς βρίσκεται το πρόβλημα: Μπορεί εμείς να θεωρούμε –δικαίως- ότι τα μαλλιά μας να είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της εμφάνισής μας, για τον οργανισμό μας όμως είναι ένα ασήμαντο-αν όχι άχρηστο- κομμάτι του. Αυτό σημαίνει ότι όταν τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνει μέσω της τροφής , είναι λιγοστά, θα τα διοχετεύσει κατά προτεραιότητα στα ζωτικά μας όργανα και μόνο αν… περισσέψει κάτι θα φτάσει και στα μαλλιά…

Ανάλογο αντίκτυπο στην ποιότητα της τρίχας έχει και η μη ισορροπημένη διατροφή. Για παράδειγμα η μειωμένη πρόσληψη πρωτεϊνών και σιδήρου καθυστερεί την ανάπτυξη της τρίχας και την εξασθενεί , με αποτέλεσμα να παρατηρούνται φαινόμενα τριχόπτωσης.

Από την άλλη, οι ορμόνες και τα μαλλιά, είναι «συγκοινωνούντα δοχεία» -χαρακτηριστικό παράδειγμα η δύναμη και η στιλπνότητά τους στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Έτσι, προβλήματα του θυρεοειδούς, ή η ραγδαία πτώση των γυναικείων ορμονών στην εμμηνόπαυση-χωρίς ανάλογη μείωση των ανδρικών ορμονών- συνδέονται με τη λέπτυνση της τρίχας και την αραίωση. Ακόμα όμως κι αν δεν υπάρχουν ορμονικά προβλήματα, οι εξωγενείς φυσικές ή συνθετικές χημικές ουσίες–από τα φυτοοιστρογόνα ως τις ορμόνες που βρίσκονται στις ζωοτροφές- που μιμούνται τη δράση των ορμονών του οργανισμού μας, επηρεάζουν, σύμφωνα με μελέτες, αρνητικά, τον κύκλο ανάπτυξης της τρίχας όπως και την ποιότητά της.

Τι μπορεί να γίνει;

Φροντίδα στα μαλλιά: Αν τα μαλλιά σας είναι εκ φύσεως λεπτά, αναζητήστε προϊόντα με την ένδειξη volumizing. Είναι ανάλαφρες συνθέσεις με ενεργά συστατικά, βιταμίνες και φυτικά εκχυλίσματα, που αυξάνουν τη διάμετρο της τρίχας, δυναμώνουν τα λεπτά, χωρίς όγκο μαλλιά, τους δίνουν «σώμα» και ανάλαφρη κίνηση. Ειδικότερα, τα σαμπουάν όγκου περιέχουν ήπιους καθαριστικούς παράγοντες που απομακρύνουν ρύπους, σκόνη και περίσσιο σμήγμα, χωρίς να απογυμνώνουν την τρίχα από τα φυσικά της έλαια και χωρίς να αφήνουν κατάλοιπα.

Αν η λέπτυνση της τρίχας και η αραίωση των μαλλιών που παρατηρείτε, συνδέονται όχι τόσο με τα γονίδια όσο με την ηλικία, είναι σημαντικό να προλάβετε το πρόβλημα ή να το αντιμετωπίσετε έγκαιρα. Αναζητήστε εξειδικευμένες θεραπείες και προϊόντα εμπλουτισμένα με αντιγηραντικά συστατικά, που στοχεύουν στην ενδυνάμωση της ώριμης τρίχας και στην επαναπύκνωση των μαλλιών.

Tip: Τα ξηρά σαμπουάν-σε μορφή αφρού- είναι ιδανικά για να δίνουν όγκο στα λεπτά μαλλιά κάθε τύπου. Χρησιμοποιείτε τα άφοβα για φρεσκάρισμα ανάμεσα στα λουσίματα.

Τόνωση στο τριχωτό: Το τακτικό μασάζ στο δέρμα του κεφαλιού, πριν από το λούσιμο, με ένα εξειδικευμένο τονωτικό λάδι ή λοσιόν, θα ενεργοποιήσει τη μικροκυκλοφορία, θα διευκολύνει τη μεταφορά θρεπτικών συστατικών στο βολβό της τρίχας και θα προσθέσει όγκο στα λεπτά και άτονα μαλλιά.

Ενισχύσεις με… χρώμα: Είναι γνωστό ότι οι χρωστικές των βαφών «γεμίζουν» την τρίχα και την κάνουν να δείχνει πιο χονδρή. Αυτό σημαίνει ότι με τη βαφή –κατά προτίμηση χωρίς αμμωνία-τα μαλλιά σας θα αποκτήσουν έτσι κι αλλιώς λίγο περισσότερο όγκο. Ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα όγκου θα έχετε αν επιλέξετε θερμές ξανθές αποχρώσεις-αποφεύγοντας όμως το ντεκαπάζ που θα φθείρει τη λεπτή ευαίσθητη τρίχα . Αν προτιμάτε τα σκουρότερα χρώματα, μπορείτε να ζητήσετε από τον κολορίστ σας να προσθέσει σε στρατηγικά σημεία, ανταύγειες για να μειωθεί η αντίθεση ανάμεσα στο δέρμα του κεφαλιού και το χρώμα των μαλλιών . Tip: Αν τα μαλλιά σας δείχνουν-ή είναι- πιο αραιά στο κεφάλι, αποφύγετε το ombré look -σκούρες ρίζες και ανοιχτές άκρες- γιατί θα τονίσει το πρόβλημά σας.

4 παγίδες για τα λεπτά μαλλιά

Μήπως ο τρόπος που τα κόβετε, τα φροντίζετε και τα φορμάρετε, κάνει τα λεπτά μαλλιά σας να δείχνουν «λίγα»;

Έχετε το σωστό μήκος; Οι μακριές κουπ ή με πολλά και διαφορετικά μήκη δεν βοηθούν , ούτε κολακεύουν τα λεπτά μαλλιά. Όπως τονίζουν οι περισσότεροι κομμωτές, τα λεπτά μαλλιά για να έχουν όγκο και κίνηση δεν θα πρέπει να ξεπερνούν το ύψος των ώμων και -αντίθετα με ό,τι πιστεύουμε- τα layers θα πρέπει να είναι λιγοστά και να περιορίζονται στα μήκη των μαλλιών , όχι στις άκρες , ούτε κοντά στο κεφάλι. Tip: Αποφύγετε τις βαριές φράντζες . «Κλέβουν» μαλλιά από την κορυφή -θα δείχνει άδεια- χωρίς να προσθέτουν τον όγκο που θα θέλατε.

Μήπως το παρακάνετε με την ποσότητα; Ένα από τα πιο συχνά λάθη που κάνουμε είναι η χρήση υπερβολικής ποσότητας προϊόντος είτε αυτό λέγεται κοντίσιονερ, μους, είτε σπρέι για όγκο στα μαλλιά. Όπως τονίζουν οι κομμωτές, θα πρέπει να είμαστε εξαιρετικά φειδωλές με την ποσότητα του κοντίσιονερ που χρησιμοποιούμε και να περιορίζουμε την εφαρμογή του αυστηρά στις άκρες , διαφορετικά, τα μαλλιά μας θα βαρύνουν. Οι αφροί πάλι που χαρίζουν όγκο δεν θα πρέπει να εφαρμόζονται απευθείας στα μαλλιά γιατί έτσι δεν μπορούμε να ελέγξουμε την ποσότητα που χρησιμοποιούμε . Ιδανικά, θα πρέπει να τοποθετούμε ποσότητα όση ένα μπαλάκι του γκολφ στην παλάμη μας και να περάσουμε από πάνω του μια χτένα. Το προϊόν που θα μείνει στα «δόντια» της αρκεί για να καλύψει ομοιόμορφα τη ρίζα , τα μήκη και τις άκρες των μαλλιών! Το ίδιο ισχύει, ως προς την ποσότητα, και για τα styling sprays που «ανασηκώνουν» τη ρίζα . Στην προσπάθειά μας να κερδίσουμε τον όγκο που λείπει από τα μαλλιά μας, ψεκάζουμε και …ξεχνάμε να σταματήσουμε, καταφέρνοντας το αντίθετο αποτέλεσμα . Μαλλιά βαριά και flat… Το tip τους; Από την ποσότητα προϊόντος που νομίζουμε ότι χρειαζόμαστε, αφαιρούμε πάντα το μισό!

Τα στεγνώνετε σωστά; Ο φυσικός όγκος στα λεπτά μαλλιά είναι θέμα τεχνικής. Το μυστικό κρύβεται στον τρόπο που τα στεγνώνουμε. Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε μια στρογγυλή βούρτσα από φυσική τρίχα, με την οποία θα ανασηκώσουμε τούφα-τούφα τα μαλλιά και να κατευθύνουμε πάνω τους τον αέρα του σεσουάρ. Προσοχή όμως: Το βίαιο τράβηγμα της τούφας με τη βούρτσα, όπως και οι υψηλές θερμοκρασίες του σεσουάρ, μειώνουν την ελαστικότητα και τον φυσικό όγκο της τρίχας, κάνοντας τα λεπτά μαλλιά να δείχνουν ακόμα πιο flat.

Πού κάνετε… χωρίστρα; Είναι κοινό μυστικό στον κόσμο των hair stylists. Η χωρίστρα στη μέση, μειώνει τον όγκο στα μαλλιά, ενώ η χωρίστρα στο πλάι –όπως και ένα look χωρίς καθόλου χωρίστρα- τον αυξάνει, κάνοντας τα λεπτά μαλλιά να δείχνουν πιο πλούσια… Tip: αν κάνετε μεν χωρίστρα στο πλάι, αλλά πάντα από την ίδια πλευρά, τα μαλλιά «συνηθίζουν» και χάνουν τον όγκο τους. Γι αυτό δοκιμάστε να …αλλάζετε πλευρά, συχνά.

Πηγή

Σχολιάστε

Κάντε κλικ εδώ για να δημοσιεύσετε ένα σχόλιο

Το Καλάθι μου